bir sürü haller içinde...

3 Aralık 2013 Salı

Ulaş'tan

Bu ara o kadar macera yaşıyoruz ki Ulaş'la, baktım unutuyorum kayıt altına alayım dedim...

Birlikte ilk defa turta yaptık.. Son zamanlarda mutfaktaki tabureye taktı zaten.. Kaldırdığımda sinirleniyor, nerdeyse bulup tezgahın yanına taşıyıp, üstüne çıkıyor ve ortalığı karıştırıyor.. Baktım olmadı.. Sınırlı izin verdim. Belli yerlere.. Ocağa yaklaşmak yasak!!!! Geçen gün tamam dedim gel beraber turta yapalım.. Karıştırıyoruz, yoğuruyoruz beraber.. Tabi daha çok ağzına atmakla meşgul ama.. Kabın dibini de kaşıkladı, benden gizli, tam oldu.. (Bir de nasıl yalanıyor, şapır şupur :) Büyüdükçe ne kadar çok eğleneceğiz belli ediyor kendini..



Her haltı anlar oldu.. Vücut parçalarını komple öğrenmiş haberim yok.. Diş çıkardığından el sürekli ağzında, baktım tırnaklar uzamış hafiften tıkır tıkır ses geliyor.. Tırnak yemeği fark edecek paniği geliştirdim anında.. Tırnakların çok uzamış Ulaş, gel keselim dedim önce tırnaklarını gösterdi peşinden makasın olduğu çekmeceyi açtı (en üst çekmece olduğundan henüz boyu yetişmiyor ama kısa süre içinde yerlerde bir değişim olacak galiba :) Tırnakları kestikten sonra da ben ellerimi yıkarken makası istedi verdim yerine koy dedim, koşa koşa gidip çekmeceye attı tosbağ..

Çok çalışkan oldu. Birlikte bulaşık makinesi boşaltıyoruz.. Kaşıkları çekmeceye fırlatıyor kendileri; ben bardakları, tabakları yerleştirirken.. Bir de mutlu, iş yapıyor adam.. Çamaşır makinesine çamaşır götürüyor.. Babasına da öğretiyor nereden çalıştıracağını :)) Çok çalışıyor oğlum çok. Bir de oyuncaklarını toplasa :(

Hafta sonu yatakta tepişiyoruz üçümüz.. Daha doğrusu ben uyuklamaya çalışırken Önder'le Ulaş tepişiyor, Ulaş emziği ağzına sokuyor, Önder'de tersinden ağzıyla alıyor, Ulaş can hıraş kapıyor, tekrar ağzına.. 1, 2, 3, 4 sonunda sinirlendi bana döndü.. Memeeeeee diye üzerime atladı.. O senin olsun ben de daha iyisi var.. :))

Bu yatak tepişmeleri nedense hep bana patlıyor.. Baba oğul oynarken bir anda bana saldırmaya karar veriyorlar.. Sonuç yanağıma ısırık, elmacık kemiğime kafa.. Alacağın olsun Önder.. :(


Kumanda bende mutluyummmm

Kendini o kadar güzel ifade ediyor ki.. Konuşmaya ihtiyaç duymuyor adam.. Sadece ağlayarak söylediğinde istediğini yapmadığım aklına geldiğinde, duruyor düşünüyor aklına gelen ilk heceleri çıkarıyor.. Aç demek istiyor örneğin ammmm şeklinde elindekini bana uzatıyor.. Ama ayakkabılarını iste anneannenden dediğimde annaneee deyip ayaklarını gösteriyor, çıkmak istediği yerleri anneaaa dedikten sonra elimi ve istediği yeri göstererek falan hallediyor.. Ben her şeyde hııı şunu mu istiyorsun, bunu mu istiyorsun desem de kafayı hararetle sallayıp işi götürüyor.. Hayır o olmaz dersem, önce bir ağlama temayülü peşinden anneaaa ıhhh şeklinde aynı döngü.. Bir de unutmuyor ki çıldırıcam sevdiği istediği başka şey vereyim, dikkatini dağıtayım olmuyor bizim evde.. Verdiğimi almıyor bile, anneaaaa ıhhh deyip ilk istediğini gösteriyor..

Balkondayken eteğimi paçamı çekiştirip, kucağımı gösteriyor ve dışarıyı işarit ederek gakk diyor.. Karga karga gak dedi söylüyorum da kendisine cama çıktığında camdan bakma isteğini kargalarla yutturacak bana..

Bazen bu negative punishment (hakkını elinden alma) işini fazla mı abarttım diyorum.. Hafta sonu bir yerde oturuyoruz, biz kahve içiyoruz Ulaş da ortalıkta takılıyor, başka bir çocuk var ondan biraz büyük, birlikte takılıyorlar.. Bir kaç defa onların masasına gittiler ki aramızda mesafe vardı ve oturduğum yerden Ulaş'ı göremiyordum.. Gittim bizim yanımıza getirdim.. Buralarda oyna dedim.. Hayır tehdit etmedim.. Sadece gitme dedim ve Ulaş sınırı geçmedi.. Çocuk geldiğinde takılıyor, hopluyor zıplıyor, çocuk gidince bir yere kadar peşinden kovalıyor, geri gelip yakın masadakilere salça oluyor.. 1, 2 kere de değil her seferinde.. Şaştım kaldım.. Söz dinliyor Ulaş.. Allaaamallaaam bugünleri görecek miydim? Yoksa çok mu baskı yapıyorum çocuğa?? Kafam karıştı.. Tamam ya bana da yaranılmıyor.. :((

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Teşekkürler....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...