bir sürü haller içinde...

12 Temmuz 2013 Cuma

tarih tekerrür mü???

Ben bilmem.. Bilmek görmek nasip olmadı.. Tevellüt yetmiyor ama çok duydum, çok okudum, çok dinledim o günleri...

Hep anlatırlar...

Önce çocuk saflığında demokratik taleplerdi bir araya getirn gençleri.. Umutla inançla ve anladığım kadarıyla safça...

Önce polis şiddeti başladı bu taleplere.. Anayasa delim delim delindi.. Gencecik insanlar işkence ve şiddete maruz bırakıldı...


Ama polis yetmedi. Yetemedi bu basit şiddet susturmaya gençleri..

Peşine birileri geldi.. Polise dost insana düşman. Sopalarla geldiler evvela.. Tek tek kıstırdıkları yerde can demeden öldüresiye döverek..

Yalnız çıkılmamaya başlandı sokağa.. Güven arandı dostlarla...Onlar da aptal değil ya.. Sopaları kuşandılar...

Sonra yetmedi bu da.. Silahla geldiler...

Bu sefer öldüresiye dayak değildi muhattap, ciddi ciddi ölümdü...

Öldükçe sığındılar bir yerlere belki.. Belki öldükçe öğrndiler öldürmeyi.. Silahlandılar...

Peşine idamlar, bitmeyen işkenceler, yok edilen hayatlar ve darbe ve yeni anayasa...

Şimdi????

Çocuklar ölüyor gene...

Gencecik, akıllı, eğitimli çocuklar...

Önce polis şiddeti peşine eli sopalı birileri...

Ali öldü en son hala direnenler var ölüme, akıbetleri meçhul..

Birileri Ali için, biraz göz yaşı dökmek unutulmayacağını haykırabilmek için toplanıyor meydanlarda...

Çolukla çocukla...

Ve birileri gene ellerinde sopalarla geliyorlar kalabalığa.. Kimse beklemiyor belki.. Çocuğu ile gitmiş insanlar hayatlarını kurtarma peşinde, çocuklarını kurtarma peşinde.. Gene yaralılar...

E artık yeter demeyecek mi bu insanlar?

Bunlar da eline taşları, sopaları almayacak mı bir Ali daha ölmesin diye??

Sonra?? Sonra meydanlardan çekilecek çocuklular.. Meydan savaşçılara kalacak.. Sonra??

Ben bu filmi izlemiş miydim? Yoksa bir romandan mı tanıdık?

Sonunu seziyorum sanki?!

Ama hiç almadı kaz kafam hala almıyor zaten bu kadar vicdansızlığı.. Bir insanın bu kadar vahşileşebileceğine inanamıyorum.. Sebepsiz yere üstelik.. 3-5 ağaç için oturan 3-5 çapulcu kimlerin hangi bam teline bastı bu kadar? Yemin olsun anlamıyorum...

Bulunamayan sopalı katiller, oraya buraya ateş açan deliler, Mısır'da katliam, ülkede sukünet..

Ramazan ayı edebiyatı yapmayacağım.. Bu, Allah'ın hiçbir ayı, hiçbir günü anlayabileceğim bir şey değil ama.. Ama bir de inançlıyız, oruçluyuz diyen insanların, iftar sonrası teravih öncesi iki adam öldürüp gelivermelerini dini bilgimde, inanç sistemimde de hiçbir yere oturtamıyorum...

Yok ya bu vahşeti benim aklımın, entelektüel kapasitemin, insan psikolojisi doktora seviyemin, hele de kalbimin hiç bir yerinde bir konuma oturtamıyorum...

ps: bildiklerim yaşadıklarımdan değil, spekülasyon içerebilir...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Teşekkürler....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...