bir sürü haller içinde...

17 Temmuz 2013 Çarşamba

14. ay

Eveeeeet.. Bizim tospik 14. ayını da bitirdi...

13. ayı yazmadım... Hem kontrole götürmedim, hem de haziran etkisi yazmamı engelledi..

Doğduğundan beri ilk defa geçen ay kontrole gitmedi Ulaş.. İçim öööle çok bi rahat olmasa da, artık yeter her ay kontrolü, 1 yaşını geçti, gelişimi sağlığı yerinde, az bi sakin dur dedim kendime :))

Önce fiziksel gelişimden başlayalım 14. ay özetine:

Boy: 79 cm
Kilo:10,5
kafa: 45,8

Halen kafa küçük. Ama artık dert etmiyorum, küçük kafalı bizim oğlan da ne yapalım. Böyle de yakışıklı :)

13 ay 9 günlükten beri kendi kendine, tam bağımsız şekilde yürüyor (maalesef mi desem) Totosunu sallaya sallaya, paytak paytak ama öyle hızlı bir yürüyüşü var ki, uzaktan takip edeyim derken kendimi koşturur buluyorum peşi sıra..

Sosyal olarak da çok aktif.. Zaten küçüklükten beri bir şekilde dikkat çekerdi ama artık yürüyor ve saldırıyor :) Parkta özellikle kızları kovalayıp sarılıyor paldır küldür :) Hayır oğlan anası övüne övüne oğlum kızlara zarılıyor hahaha iması değil bu.. Kızlar daha ilgili çocuklarla ondan heralde ama.. kendisi kadar ya da az büyüklere öyle aniden sarılınca çocuklar dengeyi kuramıyor paldır küldür yuvarlanıyorlar beraber. Geçen çocuğun birini düşürdü, çocuk kafasını vurdu ağlıyor, ben üzgün çocuğun annesi kızgın neyse bir şey olmadı ama bizim tosbağ da önlemine aldı: kendi kafası çarpmadığı halde o da kafasını tutup ağlamaya başladı :) İnsanların yanından uzaklaşınca da kesti sesini ve kendine yeni kurbanlar aramaya başladı :))

Konuşmaya gelirsek kelime hazinesi 10 sözcük falan oldu. İfade edici olarak tabi. Yoksa her haltı anlıyor sıpa..anne, baba, dede, anneanne, gel, al, ver'e yeni olarak babaanne da eklendi. meme ve mama da var epeydir.. Bir de joker sözcük aba var ki.. her şey ve herkes aba olabiliyor.. Geçen gezerken arkamdan abaaaa diye bağırıyor..Ben doğum kilolarını -büyük oranda- vermiş, yeniden 36 bedene inmiş moralle oğlum aba deme ablan sanacaklar diyorum :)) Duyan diycek salak suratındaki kırışıkları, saçındaki beyazları görmüyor :)

Bir şey isterken ver diyor da bir taraftandan göz kırpması beni koparıyor.. Ve ve ;) Hadi ikimiz de biliyoruz vereceğini uzatma...

Geçen hafta annemin eğitimci ellerine maruz kaldıktan sonra.. Kaç yaşındasın'a: bii deyip işaret parmağını havaya kaldırır, ellerin nerde'ye: ellerini kaldırıp sallar, ayakların nerde'ye ayaklarını kaldırır oldu :) Göbeğini uzun zamandır vurmak suretiyle gösteriyordu zaten, pat pat.. ayrıca biberonunu elimdeki bardağa vurarak şerefe yapıyor.. Ben fazla ilgilenmiyor muyum acaba çocukla dememe neden oldu bu değişimler tabi :(

Ayrıca, tekerlekli araç meraklısı oldu fena halde.. Parkta herkesin bisikletine saldırıyor, giden bisikletleri/scooterları kovalıyor, park etmiş araçları, bebek arabalarını ve kendi arabasını inceleyip duruyor. Ayrıca eline araba/tren gibi tekerleklekli bir oyuncak alırsa artık amacına uygun şekilde hınnnn şeklinde yerlerde sürerek oynuyor.

Bir de çingene herkesten elinde ne yemek varsa istiyor (ve ;), çoğunlukla da alıyor.. Ayrıca gacallık* da kanında, inkarı yok.. Eline geçirdiği bir çubukla dakikalarca oynayabilıyor :))

Ve iki yeni diş geliyor üstten.. Benim kriz olarak adlandırdığım şey bu muydu acaba...

Gene bir buldumcuk yazı mı oldu ne??

Ama çok eğlenceli onu seyretmek. Sabah karnıma atlayıp dıgıdık dıgıdık zıplaması, kolyemi, küpemi, saçımı anında fark etmesi ve dakikalarca incelemesi (sonunda kulaklarımı ya da takılarımı koparma noktasına gelse de:) Mutfağa/banyoya peşimden gelerek anneaaa şeklinde yaygara koparması ve sürekli olarak beni denemesi.. Tam bir satranç oynuyoruz tosbağla, ya da poker: rest-gördüm :))

Eğlenceli oldu bu iş, her gün daha fazla...

*gacal: trakya yerlisi, trakyaya ilk yerleştirilen yörükler. genelde tembellikleri ile bilinirler :))

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Teşekkürler....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...