bir sürü haller içinde...

23 Temmuz 2013 Salı

klasikler

Hayatta klasik sevdiğim yegane alan kitaplar heralde..

Uzun süredir "klasik" statüsünde kitaplar okumamıştım. Hepsini okudum zaten ukalalığı değildi belki ama yeni o kadar okunacak kitap vardı ki, sıra gelmiyordu okunmayan klasiklere..

Neyse son okuduğum birkaç kitapta sıklıkla duyunca merak ettim hiç okumadığım Henry James'i.. İndirimde görünce de aldım. İnce de işe kolay taşınıyor..


Uzun süredir okumamanın verdiği alışkanlık kaybı galiba, öykülerde kadının yeri beni çok gerdi, hatta öfkelendirdi.

Öykü de sevmem ben.. Birkaç tane yazmışlığım olsa da :)) Karakterlerin içine giremeden öykü biter. Roman insanıyım daha çok..

Son dönem kitaplarındaki alışkanlıktan heralde, kendine yeten, kendi başına varolabilen kadınlara o kadar alışmışım ki, pasif, erkekle var olan, hile hurdalarla isteğini elde etmeye çalışan 27 yaşında bekar oldu mu evde kalmış olan kadın kahramanlar sinirimi bozdu.. Daha ikinci paragrafta ..evlenilmeye çok uygun bir genç bayandı... kitaba karşı besleyebileceğim olumlu atıflara engel oldu.. (bayan ne yaaa :( Hele peşi sıra kadını betimleme biçimi beni gerdi de gerdi... Neyse ki çabuk bitti :)) Amerikan edebiyatının seçkin yazarlarından'mış pehh.. Ya tamam 1800küsürler falan ama sinirlendim işte.. Belki de öykü oluşandandır ne bileyim..

Kitaptaki 4 öyküden en sevdiğim uluslararası bir olay oldu.. Bilmem belki de ingilizleri fazla sevmediğimden :p

Neyse hazır başlamışım evde uzun zamandır bekleyen turgenyev-ilk aşk gider dedim.. Çok daha iyi gitti :)) Şimde de re olduğunu zannettiğim ancak emin olamadığım camus-yabancı ile klasik serime devam ediyorum bakalım sonrası ne olacak :))

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Teşekkürler....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...