bir sürü haller içinde...

20 Kasım 2014 Perşembe

sabah uykusu

Sabah uykusunu sevmem diyene şaşırıyorum.. Bayılıyorum falan diyesim gelmiyor açıkçası.. Zira akşam 9'da sızıp, sabah 6'de dikilen insanla sabaha karşı yatıp 10'da kalkan insan arasında pek de fark yok, zannımca.. Üretimse üretim.. Ama bir insan uykuyu sevmiyorum diyorsa, işte ona bayılıyorum.. :) Böyle kıskançlıkla karışık bir hayranlık, bir ahlanma falan yaşıyorum.. Günde 2-3 saat uyuyup da gayet dinç kalkan insanlar var-mış ya.. Ben görmedim.. Olduğuna dair rivayetler duydum yalnızca.. İşte onlar, ne de güzel bir ömür yaşıyorlar.. Uzun uzun.. Bence ömrün uzunluğunu bir şey ifade etmez tek başına.. Yapabilme/üretebilme becerilerinin bulunduğu dönemin uzunluğu önemlidir.. Ve tabi bu süreçte ne yaptığın, ne ürettiğin..

Neyse girizgahtan da anlaşılacağı gibi, bendeniz baykuşgillerdenim.. Gece bırak hiç uyumayayım.. Ama allasen sabah dokunma.. Kaç saat uyuduğumun önemi yok, önemli olan uyanma saatimin günün tekli sayılarının sonuna ulaşması.. Çok bilirim gündüz olurken, insanlar tertemiz işe giderken, yatağa girmeye hazırlandığımı.. -pek tabi Ulaştan önce- Uykusever değilim üzerinize afiyet, ben uyanmayı sevmiyorum ;)




Tabi çocuktan sonra hemen her şeyde olduğu gibi bunda da travmatik bir değişim yaşadım-aslında en önce bunda-

Ulaş öyle gece defalarca uyanan bir bebek olmadı- Aslında özellikle 4 aydan sonra 1 kere uyanıp, emip uyuyordu (hogg ablaya teşekkür-kendime tebrik :)) Ama tastabiki de sabahın kör kandilinde, kargalara kahvaltıda eşlik ediyordu.. Bu konuda -özellikle hafta sonları- Önder'le kapıştığımız, sen kalk kavgası yaptığımız çok olsa da, fazla da şikayetçi değildim oğlumdan uyku konusunda.. Ben kendimi ayana kadar, yatakta oynaşıyorduk, sonra kahvaltı..

Zamanla oğlan da bana benzemeye başladı.. Sabahları daha geççe kalıyor, nispeten yani.. Büyüdükçe de talepleri değişti.. Artık sabahları benden oyun istemiyor, pepee aç buyuruyor.. Normalde sınırlı izlediği pepee için haftasonu sabahları bulunmaz nimet.. Açıyoruz pepeyi, oturuyor izliyor, ben de yarım saat daha yatakta kendimi ayma süreci yaşayabiliyorum.. Bazen dalarsam, kalkıp geliyor yanıma kağnı acıktı, şüttt şeklinde taleplerini iletiyor.. Böylece yeni bir düzende ikimiz de nispeten daha mutlu yaşıyoruz..

Geçen hafta gelmiş kaakkk acıktı diye söyleniyor, ben de gel öpeyim şımarıklıklarındayım. Öğtü aç, şeklinde üzerimi açmaya çalışmasın mı, vay sıpa seni dedim liseye geldiğinde ben de aynını sana yapacam haberin olsun :))

İşte böyle.. Bence dünyanın en önemli şeylerinden biri olan sabah uykusu için de bir çözüm bulduk-bir oranda-

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Teşekkürler....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...