bir sürü haller içinde...

12 Kasım 2014 Çarşamba

2,5 yaşında bir dilli tospik

2,5 bana hep çok önemli gelmiştir.. Gönlümde 5'le kurduğum bağda yarıya ermekten olabilir..

Ulaş bugün 2,5 yaşını doldurmuş bulunmakta.. Tam 2,5 yıldır dünyada ve çevresini -öncelikle tabiki bizi- biçimlendirme telaşında..

2,5 yıl itibarıyla pek çok taş yerine oturdu.. Artık bir küçük adam kıvamında.. Konuşma bile çok ilerledi.. Şimdi cümlelerin önemini anlamış durumda, tek kelime ile idare etmiyor durumu.. Cümleler çoğunlukla -anasının yazı dilinde olduğu gibi- devrik de olsalar.. Özne, yüklem, nesne içeriyorlar..mıçı yedi ben, anne gibi..

Bir de maskaralık icatları var..

Her gün bir şey çıkarıyor.. Çoğunlukla nereden duyduğunu, nereden öğrendiğini anlayamadığım, bazen de bunu da mı dinledin/anladın diye sorguladığım şeyler..




Elini çenesine koyup, ımmmmm bir fikri var yapıyor!! Fikrin ne? diye sorduğumuzda ise; acilen düşünüp bir şey uyduruyor..

Babasının nerede olduğunu sorduğunda cevabın içerde tv izliyor olduğundan ilk önermesi maçç?? ardından güğdüğgüğdür (evet önder evde pek başka bir şey izlemiyor) Güldür güldür ekibinin film afişlerini gördüğünde de sanki akrabasını görmüş gibi sevindi: güğdüğ abiiiiii...

Bu aralar en favori sözcükleri yeni ve hiç.. Ulaş meyva yer misin? hiçççç!! Ulaş diş fırçalayalım mı? hiç!!! Ulaş pepee bitti hadi kapatalım yeni bölüm baçladı.. anne yeni çu veee!!

Dün Önder'in terliklerini giymiş geldi: ben önde baba oğdu.. al, mama, ben de mizanseni ilerletiyorum, hoş geldin önder nasılsın.. öfff çok yoğudu deyip kendini yere bırakıyor.. arkasından benim terliklerimi giydi: ben anne oğdu. peki ya ben dedim kendi terliklerine verdi uaşş..tam da yatma zamanı tamam dedim hadi bana diş fırçala de. diç fırçala.. başladım mızırdanmaya (bu aralar pek bir mızırdanma halinde de kendileri) hayır hayır ühühü..cevap: oğdu.. :)) uyu dedi.. uyumayacam ühühühü kafamı yatırıyor uyu diyo.. ben mızırdanıyorum. baktı olmuyor kızdı öf uaş uyu :)) sonra sıkıldı uaşın mızırdanmalarından bana terliklerimi iade etti.. anne çen! :)) tam bir in her shoes olayı :))

Bu ara Önder'le dişçi işlerine başladık.. Tabi bizim tospik de evdeki havadan etkilendi anında. Büyüyünce diş doktoru olacakmış.. Ben diş doktor, anne diş koydu!!!

Tutturdu çiş kaçırdı diye.. Yok külot kuru.. Hayır diyorum inat ediyor, kaçırdı; baba külo giydi (boksırlar baba külo).. Derdi onları giymekmiş meğer.. Annecim baba külotlarını yıkamış anneanne; kurudu giydi..

Reklamlarla da başımız belada.. Mesela- reklam olmasın ama- Özdilekpark reklamı.. Tutturdu, öjdilepark gidiy..dedesi gelecekmiş, arabaya binecekmiş, anane, dede, anne, baba öjdileparka gidiymişiz.. dayı?? dayı evde kağdı.. Gittik gördük geldik.. Ne bulduysa.. Halen bitmedi sevdası..

Buzdolabı takıntısı başladı bir de. Taburesini alıp, dolabın karşısına geçiyor.. Gönlüne göre bir şeyler arıyor.. Dün sen artık 2,5 yaşındasın.. baba gelsin mum üfleyelim pasta keselim dedim.. Önder geldi dişçiden.. Bizimki tutturdu paçta paçta.. pasta dolapta annecim getirecem şimdi dedim.. Bu arada Önder'le ne oldu bitti konuşuyoruz ayak üstü.. Kafamı bir çevireyim ki bizimki almış dolaptan pastayı getiriyor.. Allahtan kutuda zira kutuyu da yanlamasına tutmuş..

Bir de hayali oyunlar çok fazla bu aralar... Top oynamış piç oğdu, diyor üstünü kapının arkasında değişiyor-muş gibi yapıyor.. Kendi kendine bir yerlerden, bir şeyler alıp başka yerlere koyup, ciddi ciddi bir şeyler yapıyor.. Kitaplardan mizansenler olnuyor. Taburesini alıp bilgisayar yapıyor. Pepee izliyor.. Ben de boş durur muyum, başlıyorum sormaya, ne yapıyor annecim pepee, aklına gelen bölümü anlatmaya başlıyor.. Pepeenin olumlu etkileri de var hani.. Geçen kendimi yırttım anlayacam diye: içimde kduğdu geldi.. (içimden duygu geldi) nasıl bir duygu annecim: muttu..

Hep muttu ol emi!! :))

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Teşekkürler....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...