bir sürü haller içinde...

11 Nisan 2014 Cuma

klasik müzik

Ulaş'a hamile kalana kadar birkaç filmde rastladığım notalar, arada bir takıldığım kanallar haricinde fazlaca tanışıklığımız yoktu kendileri ile... Yani çok ünlülerin adlarını falan bilirdim ama, şu şunundur demem bile pek olası değildi..

Hamilelikte dinlenen klasik müzik çocuğun zekasını arttırırmış, sakinleştirir-miş ya, pek fazla prim vermesem de edindim birkaç beste ve dinledim.. Öyle sürekli değil ha arada bir aklıma geldikçe, değişiklik olsun diye..

Şimdi şimdi de arada bir dinliyorum.. Aklıma gelirse.. Sevmişim meğer ben de bir nebze..

Öyle müziğin hayatımda çok bir önemi yoktur açıkçası.. Arada dinlerim ama hiçbir zaman kulağında kulaklıkla dolaşan bir tip olmadım.. Sevdiğim şarkılar vardır tabi, sevdiğim türlüler, şarkıcılar falan ama özellikle enstrümental müzik pek bana göre değildir.. Ben daha çok söz insanıyım.. Sözleri anlamlı olacak öncelikle, sözleri ile vuracak.. Müziği sonra gelir.. Olmazsa olmaz değildir benim için...

Hele klasik müzikle ilgili gelişmiş bir zevkim, algım, hatta bilgim yok.. İlk paragrafa bakıp aldanmayın, hala yok :)

Ama bu Vivaldi dört mevsim'in yeri bir başka.. Hamilelik sırasında Ulaş'ın en sevdiği besteciydi Vivaldi.. Vivaldi çalmaya başladığında başlardı tekmeleri.. İşte böyle bir döngü oldu sonunda.. O tekmeledikçe ben dinledim, dinledikçe sevdim, ben sevdikçe o tekmeledi..

Ama hala çok da kayda değer bulmuyorum, çocuğun zekası ve karakteri üzerindeki etkilerini.. O ayrı....

İşte öyle bir çağrışım bu da :)) Hadi hoşçakalın...





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Teşekkürler....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...