bir sürü haller içinde...

13 Ocak 2014 Pazartesi

zorba

Okuduğum, çok iyi, çok etkili kitaplarla ilgili yazmakta genelde zolanıyorum.. Bundandır parfümün dansını es geçmem.. Okadar şahaneydi ki.. Dili, anlatımı, öyküsü, hissettirdikleri, düşündürdükleri, dönüştürdükleri... Çok etkiliydi.. Bundandır hakkında konuşamam fazlaca.. Diyen o kadar iyi demiş ki, diyecek hiçbir şey bırakmamış geriye sanki.. ağanın pohunun üstüne poh olur mu :)) İşte bazen ifade edilemeyen duygular gelebiliyor bünyeye.. Öyle tam tarifi, tanımı, ifadesi olmayan bir his. Parfümün Dansında da yaşadığım buydu.. Tariften öte bir tat.. Belki koku olduğundan :)) Kokuları tarif etmede hep daha çok zorlanırım zaten..

Ama Zorba'ya dair iki çift kelamım var... Zorba da anlatım olarak müthiş lezzetli bir romandı ayrı.. Zorba'yı karakter olarak ayrıca sevdim o da ayrı.. Yani her günü tadına vararak yaşamak, her çiçeği, ağacı, kuşu, böceği, insanı görerek sevmek, hergün yeniden.. Müthiş bir yaşama aşkı.. Dans olmak, müzik olmak, sohbet olmak, insan olmak.. Çalışırken tüm benliğinle çalışmak, sevişirken tüm ruhunla sevişmek.. Geriye tek bir düşünce bırakmadan.. Dünya sanki bir tabak yemekmiş de dibini sıyırana dek yemek lazımmış gibi.. Tanrı ve şeytan hakkındaki görüşleri de ayrıca eğlendirdi beni..

Bambaşka bir karakterdi Zorba.. Aşk ve kavga dolu.. Zaten dil o kadar şiirsel, o kadar etkiliydi ki öyküyü kendinden bile götürür giderdi..

Ama!!! İçimdeki feminist kıl oldu tabi Zorbanın kadınlar hakkındaki görüşlerine.. Aciz, zavallı oluşlarına, cinselliğe aç erkek beklemelerine.. Durup durup kavga ettim Zorbayla.. :)) (evet manyak bir tarafım var, kitap karakterleri ile kavga ediyorum :) Pek çok konuda zamanının üstünde olan bu cahil/bilgenin kadınlar hakkında bu kadar sığ kalması beni çıldırttı.. Sorunum kazancakis'le değil valla.. Onun ne düşündüğü ile ilgilenmiyorum, benim sorunum Zorba'nın kendisiyle :)) Erkegin erkelik işleri varmış, bir de kadınla olan işleri.. pehpehpeh. Kadın ilgi ve cinsellik bekleyen bir alt türmüş de erkeğin dünyanın düzenini sağlama/bozma işleri arasında onunla da ilgilenmek gibi bir işi varmış gibi gibi anlatımlar.. Bana baksana sen zorba efendi!!! :))

Kadın-erkek ilişkileri dışındaki tüm felsefelerinde çok derin, çok bilge bir örgü var Zorba'nın.. En hoşuma giden yaklaşımı şu oldu: diyor ki eskiden bakardım şu bulgar, şu türk, şu rum vs, şimdi bakıyorum iyi insan mı kötü insan mı. hatta yaşlandıkça ona bile bakmaz oldum.. Şimdiye kadar niye elime geçmemiş, nasıl atlamışım bilmiyorum.. Bu kadar geç okuduğum için çok üzüldüm, daha önce tanışsaydım bu zorbayla fena dalardım ama :)) Yaşadıklarımdan öğrendiğim bir şey var'da diyor ya behramoğlu yaşadın mı yoğunluğuna yaşayacaksın bir şeyi işte zorba bunun nasıl becerileceğini gösteriyordu..

2 yorum:

  1. İyi günler ! burada kredi talebinde bulunan tüm değerli müşterilerimize hızlı bir bildirim, şu anda uygun bir kredi faiz oranına sahip bir kredi planındayız.
    İletişim:

    creditcentercorp.usa@gmail.com
    creditcentercorp.usa@plutotrustcorp.com
    whatsapp: +1(847)453 9904

    YanıtlaSil
  2. My name is Mohammed Ahsan I'm a financial Consultant of a reputable firm Operating out of the United Kingdom
    we provide Discrete Financial, Services for High Net Worth CEO's/Executives of Corporation & Senior Government Officials globally.
    What we do is Legal & within the ambit of the law but following the Leakage of the Infamous United Kingdom
    Papers & subsequent threat by the International Consortium of Investigative Journalists (ICIJ)
    International Criminal Court (ICC)
    Below is what my Sender can offer.
    1, MT103 gpi automatic
    2, MT103 wire transfer
    3, MT103 TT
    4, MT103/202 manual download
    5, SBLC lease and Purchase

    All bank instrument will be done via bank officer to bank officer, Receiver has to provide bank officer details
    on DOA all brokers are welcome and guarantee of there payment after successful deal
    kindly send me a message via email and WhatsApp.


    Email: mohammedahsan877@gmail.com

    WhatsApp- +19893413179

    YanıtlaSil

Teşekkürler....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...