bir sürü haller içinde...

25 Aralık 2012 Salı

7. ay

Ulaş 7. ayını bitirdi.

Artık benim dışımda kaynaklardan da besleniyor, menümüze en son sebze çorbası eklendi. Havuç, patates ve pirinçten oluşan blendır çorbadan oldukça keyif aldı.

Şu an içine eklenmiş brokoli ve zeytinyağı da keyfine keyif katıyor tosbağnın...

Meyve menüsüne kivi de eklendi. Muz kadar olmasa da onu da severek yiyor.
                  
Doktor kontrolümüzde bu ay kiloya gittiğini fark ettik tosbağnın: 8350gr. boy ise 70 cm ancak kafa gene büyümemiş gözüküyor, bendeniz gene parnoyolara gark oldum yani...

Doktorun "ölçüm yanlışı vardır, evet alt sınıra yakın ama sorun yok, motor ve bilişsel faaliyetleri önemli" söylemlerine karşın kendimi yemeye başladım bile...

Bu ayın başarısı emekleme efenim. Bizim tosbağ artık bir sürüngen yerlerde ne görse gitmek istiyor, almak ve ağzına sokmak istiyor. Engeller konusunda tavrı çok net: ciyakkkkkk şeklinde bir isyanla adına yaraşır bir şekilde hedefine ulaşmaya çalışıyor.

Evde güvenlik önlemlerini almaya başlamamız lazım artık. Lakin en sevdiği şey kablolar.. İki ara bir dere kabloları yakalayıp seneler evvel "Hayyam Abisinin" yaptığı gibi kemiriyor.


Henüz mutfağa giden yol fazla uzun görünüyor galiba. Zaten tembel tosba sandalye, masa, sehpa ayaklarını, halı tüylerini kendini çekmek için bir araç olarak görüyor.

Bir de ayağa kalkmak en temel hedefi oldu son günlerde. Koltuk, sandalye, biz, ne bulsa tutup kendini yukarı çekiyor. Hatta beşiğinin kenarlığını yükseltmemizin vakti geldi sanırım. Oradan da tutup kalkıyor, kendini yere atması yakındır.

Konuşma becerisine gelirsek babıldama tam gaz. Bababa, mamama, dedede, nenene'lere gegegege'ler de eklendi. Kendi kendine mırıldama da devam, ayrıca çığlıklar da öyle...

Şimdilik "çalışan anne"ye alışmış durumda. Babaanne ile sorun çıkarmıyor-muş. Akşam gelince bana yapıyor biraz ama napalım. Razıyım o kadarına. Emmek istemiyor zaman zaman, o üzüyor beni. İş yerinde sağıyorum, zaten süt izni sayesinde eve erken geliyorum. Bir öğün kaçırıyor, onu da dolapdan idare ediyor. Ama geldiğimde emmek istememesi bana mı tepki yoksa aşırı tokluktan mı anlamıyorum. Bakalım...

Çevreyi manipüle etme tam kararlı ve bilinçli. Kızdığımında maymunluk yaparak beni güldürmeye çalışıyor, gülydüümde daha da çok gülerek konuyu dağıtıyor.

Evde resmen kaşık savaşları mevzu bahis. Yemekten çok kaşıkla alakadar tospik.

Diş halen yok. Ağız sürekli bir akıntı halinde ve her şey damakların kaşınmasına bir alet olsa da dişler henüz aktivasyona geçmedi. Beklemedeyiz.

Evet Ulaş 7 aylık oldu bile. Evde uyanık olduğu her an bir aktivite, bir heyecan, bir macera... Çok curcunalı olduk çok.... :))


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Teşekkürler....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...