bir sürü haller içinde...

18 Şubat 2014 Salı

ulaş

Kirpiyle kestaneyi okuyoruz okurken kirpinin sırtına kestane düşünce patt diye sırtına düşüvermiş diyerek sırtına vuruyorum.. kendi kendine kitabı okuyor akşam, pat yapıyor sırtına vuruyor :))

Son zamanlarda tuluma kıl.. Valla tulum giydiririm ayağa kalkıp durursan diyorum, gıkını çıkarmadan yatıyor bir süre (tehdit değil yav, açıklıyorum, üstün açılıyor, üşürsün, pehpehpeh :) geçen gece durmadı giydirdim tulumu, yatırdım.. ağlıyor nasıl, aldım kucağıma, ağzında da emzik, bıdıbıdı konuşuyor, baktı anlamıyorum, emzikten sandı garibim (süper anlaşılır konuşuyor ya kendisi :) emziği çıkartıp, tulumunu tutarak şikayet eden bir tonlamayla bıdıbıdı anlattı, tek kelimesini anlamasam da maruzatı netti: çıkar şunu üstümden :)



Kendini o kadar güzel anlatıyor ki, konuşmaya ihtiyacı yok, eller ve parmaklar tüm iletişimi sağlıyor, tvyi açmamı mı istiyor, baş parmak pıtpıt yumruk yaptığı diğer parmaklara vuruyor, yiyecek bir şey mi istiyor, baş ve işaret parmağı ağzının taaa içine giriyor, benim kremi mi sürecek, işaret parmağı ile yanaklarını ovalıyor, geçen öndere hadi banyoya girelim diyor, elleri ile saçını yıkadı, yüzünü yıkadı, yetmedi burnunu hömkürdü iki parmağı ile :) parkta kaydığını, sallandığını, her şeyi o kadar güzel anlatıyor ki bedeniyle, söze gerek kalmıyor.. çok güzel konuşuyoruz yani bu aralar.. söz-süz...

Akşamları eve geldiğimde yemesi içmesi bittiğinden bir parça çikolata veriyorum.. Son zamanlarda eve gelir gelmez üzerimi değişmeden elimden tutup mutfağa götürüyor, buzdolabını açıp gösteriyor, artık söylüyor da çuku???

Arada çizgili filim izletmeye başladım.. Hiçbir şeyi sonuna kadar izlemese de artık, bakıyor, gülüyor.. Geçen bir yunus var, topla oynuyor falan.. Bizimki gitti peluş foku aldı geldi, bir tvyi gösteriyor, bir foku.. Eeee benziyorlar sonuçta :))

Artık o oyuncaklarını saklayıp bize nerdeeee yapıyor.. İki kolunu yanlara açarak :))

İnternetten çocuk şarkıları açıp dans ediyoruz.. En sevdiği aktivite.. Eve gelip çikolatasını yedikten hemen sonra açmamı istiyor.. Bir de tek başına dans yok, illa ben de zıplayacağım.. Unutmamak için: en sevdiği şarkı little red.. İlk borozanlar duyulur duyulmaz sevinç çığlıkları atıyor..

Her gece yeni bir icat çıkarıyor.. Okuma lambasına taktı bu aralar.. Gece uyuturken masal okumak için ışığı kapatıp, okuma lambasını açıyorum.. İlla baş ucuna takacağız.. Neyse böyle böyle dikkati dağılıyor da yanından uzamaya başladım yeniden.. gel-git devam etse de..

Gece uyanmalar devam.. İlla bizim yatağa gelecek.. Allaam sabahın 4'ü eğitim vermek için ne kötü bir saat.. hele de benim gibi bir uykucu için, bir de babasını yatakta istemiyor.. Onun yastığına yatıp, onu itip duruyor..

Top delisi bir de bu aralar.. Elinde top evin içinde dolanıyor.. Atmaya da kıyamıyor, alırız neme lazım.. :)) Bize diğer toplarlar balonları falan atıyor, kendisi küçük topuyla takılıyor..

Tırmanma, hoplama, zıplama, atlama en popüler aktiviteler.. Artık yatağına da tırmanıyor.. Ne yapacağız bilmiyorum.. Aşağı inemiyor henüz ama.. Şifonyerin kapaklarını açıp ne varsa dağıtıyor.. Uyku sersemi düşüverecek yere o olacak.. Koltukların kollarından kayma da yeni icat..

Terrible two da ayrı hikaye.. İnat mı inat tospik.. Yemekte, uykuda, oyunda, hep istediği olacak.. SUyuna gitmek zaten benimsediğim/benimseyeceğim bir yol değil, kuralcıyım ben arkadaş.. İnatlaşmadan kural uygulat mı?? O da zorluyor sabrı tabi.. Şimdiki yöntemim bir sana bir bana.. İstediğini tamamen reddetmeden, istediğimi yaptırıyorum.. Nereye kadar yer bilmiyorum..

İşte böyleyiz bu aralar.. haraket haraket haraket.. danslar toplar falan.. Kelime hazinesi epey genişledi.. iki kelimelik cümleler de başladı ama halen beklediğimin altında.. Ama mantığı kavradı artık.. iletişim için konuşmak lazım :)))



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Teşekkürler....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...