bir sürü haller içinde...

4 Ocak 2013 Cuma

çocuk şarkıları

Ana okulu öğretmeni bir annem var. Bizim evde her yaşımda en az diğer müzik türleri kadar sıklıkla duyulurdu çocuk şarkıları.

Annem mutfakta yemek yaparken "miniminicikminiminicik" şeklinde sesler doldururdu evin içini.

Bu sebeple repertuarım fena değildir yani :)

Ulaş Bey evimize teşrif ettiğinden beri bizim evin içi de aynı seslerle doluyor.

Lakin bir maruzatım var sayın yekililer... Böyle kitaplarla falan uğraşacağınıza şu şarkı işlerine bir el atıverseniz.

Yok henüz dikkatimi çeken bir argo, küfür ya da toplumsal değerlerimize karşı bir tehdit unsuru olmadı (ben görememiş olabilim şeker portakalında da bir sıkıntı görememiştim sonuçta, böyle ormanları koruyalım falan biraz anarşist bir yaklaşım olabilir tabi)

Neyse benim maruzatım çok acıklı olmaları bu şarkıların. Ormanı, doğayı falan sevdirecem diye çocuklara, acitasyonun b.kunu çıkarmışlar.


Yok annesinin yanında hoplaya zıplaya oynayan yavru geyiğin ormanını insanlar yok eder, hayvanları öldürürler (bir de sonunda çocuklara soruyor "söyleyin siz şimdi, hep avcılar gelsin mi?, çifteleri doğrultup sevgili yavruyu vursun mu?" allaam ya manyak nesiller eğitme birliği resmen). Yok aslancık sürüden kovulur, öksüz yetim, aç susuz sürünür ormanda (K. Tuğcu kitabı sanırsın). Yok kırmızı balık balıkçı Hasandan kaçacam diye kasar vesairevesairevesaire...

Ulaş daha 1 aylık bile değilken söylüyordum şarkıyı  avcıların geldiği yavruyu öldürdükleri yere geldim, dedim ki içimden yok böyle gülerek söylemeyeyim sonuçta duyguyla mimiği karıştırıp sonra şizofren felan olur yavrucak, hafiften yüzüme bir hüzün mimiği yerleştirdim tosbağ suratını buruşturdu ağlamaya başladı :) Ondan sonra hep neşeli kısımları söyledim.

Küçücük çocuk bile anlıyor üzülüyor neden böyle şarkılar yapıyorsunuz a yetkililer???

Mütamadiyen de "Ali Baba'nın çiftliği" söylenmiyor ki...

Daha az acıklı şarkılar bekliyorum değerli bestecilerimizden.

Tamam biraz mazohistik bir toplumuz, Ali Rıza Efendi'nin trajik hikayesi tüm toplumu derinden etkileyerek bilmemkaç sezon iyi reyting yaptı, politikada bile acitasyon işliyor felan ama rica ederim şu çocuk şarkılarını biraz daha eğlenceli, komik falan yapalım.

Ağlatıyor kuzumu...





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Teşekkürler....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...