bir sürü haller içinde...

30 Haziran 2014 Pazartesi

ilk yalan ;)

Vallahi kelimenin tam anlamıyla ŞOK oldum.. Hiç beklemiyordum..

Evet oğlan 2 yaşını devirdiğinden beri pek bi değişim geçirdi. Özellikle konuşma gelişimi yaşıtlarınadan oldukça farklı.. Bir anlamda geri kaldığı bile söylenebilir.. Ama kelime hazinesi çok çok enteresan.. Pipet isteyen, bant isteyen, beli acıdığında belini, dişi vurduğunda dişini söyleyen bir çocuk.. Ananas dahil tüm meyvaları bilir, tüm eylemleri bilir, söyler ama ilk hecesini :)) Devamına üşeniyor galiba.. Ka diye kalem istiyor.. kaem falan bile dedirtemiyorum.. Karşı komşunun çok sevdiği oğluna Memeee diyor (Mehmet çocuğun adı) meme istediğinde memee deyince Mehmet evde diyorum hemen iki parmağını ağzına yanaştırıp emme haraketi yapıyor bana farkı anlatmak için.



Yalnız kalmak için odasının kapısını kapatıp, bana çok ciddi ve kararlı bir şekilde bii (parmağı ile de 1 gösterip bir dakika demek istiyor, zatıalleri) diyor, bee (bekle) diyor, su tabancasına buu-bummm şeklinde isim takıyor, beni her gün ama her gün şaşırtıp eğlendirmeye devam ediyor..

Ama bunu hiç beklemiyordum.. Konuşma gelişimine fazlaca takıldık galiba bu aralar.. Cümle kurdurtma, kelimeyi tam söyletme çabalarımızdan sıkıldı sanırım.. Üstüne gitmemeye çalışsak da :)

Neyse gelelim beni şoktan şoka sürükleyen olaya :))

Bilim insanlarına göre çocuklar 0-3 yaş arası yalan söyleyemez, yönlendirilebilir, etkilenebilir, inandırılabilir, ama yalan??.. Planlı programlı bir yalan fazla olası değildir.. Üstüne gittiğim halde, bariz bir şekilde yalan söyledi Ulaş bize.. Üstelik gülerek falan değil düşünerek..

Olay şöyle gerçekleşti efenim: Elindeki su şişesinden bur miktar su içip kalanını -ben mutfaktayken- üzerine dökmeyi tercih etmiş.. Önder'in sesini duyuyorum içerden. Annen kızacak şimdi sana, ne yapıyorsun gibi cümleler kurarak azarlıyor, ama topu da bana atıyor.. Odaya geldim baktım pijamasının ağı bütün şırk.. Su şişesi -suç aleti- yanda boş bir şekilde duruyor.. N'oldu oğlum buraya dedim..

Biraz durdu, bekledi, suçlu suçlu etrafa bakıyor, benimle göz teması kurmuyor.. Ben gayet sakin bir tonda yeniden sordum.. N'oldu annecim buraya?? Baktı ve ÇİŞŞŞ dedi.. Hayır öyle soran bir tonlamayla da değil gayet ciddi ve kararlı :))

Bakakaldım.. Resmen bakakaldım.. Hiç birimiz çişin adını teleffuz etmemişiz, yönlendirmemişiz.. Nerden aklına geldi?? Gelmemesi lazım.. Üstelik öyle şaşkın şaşkın değil, suçlu suçlu, yada gülerek şakayla karışık değil gayet ciddi ve beni inandırmak isteyerek..

Annecim su dökülmüş olmasın buraya dedim, kafasını salladı iki yana inatla çiş dedi, birkaç kere sorduğum halde çiş cevabını verdi.. Taki Önder su dökmüştün ya oğlum diyene kadar o zaman buuu demeye lütfetti :))

Ulan bacaksız, senin kelime hazinen ne, belleğin ne kadar, planlama yapmaya ne zaman başladın sen sıpa :)) Bana göz göre göre yalan söyleyip, bir de inandırmaya çalışıyorsun :)) Güler misin ağlar mısın?

Gören de çocuğa yaramazlık yaptığımızda tekme tokat dalıyoruz sanacak.. Uzun süredir yaramazlıklarına da çok sakin tepkiler veriyoruz doğrusu.. Şaştım kaldım.. Üstünü değiştirirken başladım, ne yapmış olursan ol doğruyu söyle, doğru olmayan şeyler (yalan sözcüğü yok) söylediğinde daha çok üzülürüz, sen doğruyu söylediğinde biz çözmeye çalışırız, hata yapsan da kızacak olsak da doğruyu söylemen sorunu daha rahat çözmemize neden olur, hata yapabiliriz hepimiz gibi gibi tirada başladım fısattan istifade.. (bu arada çocuk eğitiminde fısatçılık diye bir kitap yazabilirim, hiçbir fırsatı kaçırmıyorum.. Pipisi piştiğinden krem süreciğim sırada istemediği için ten pipi diyen çocuğa annelerin pipisi yok, babalarla ulaşların var, erkeklerin pipisi olur gibi cümle kuruyor -aslında kadın cinsel organından isimle bahsetmek lazım ama o kadarı yemedi şimdilik- göğsüme dokunmaya kalkan sıpaya memelerin, pipilerin, popoların özel yerler olduğu, birilerinin dokunamayacağı, sadece anne, baba, anneanne, babaannenin temizlemek için dokunduklarını alt mesaj olarak verebiliyorum :)

Velhasıl biz kelime hazinesi, dil gelişimi, cümle kurma gibi olaylara odaklanırken, bizim tospik söylebildiği kadarından hikaye yaratmaya başlamış bile.. Hadi hayırlısı :))

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Teşekkürler....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...