bir sürü haller içinde...

5 Kasım 2013 Salı

çocuk işçi

Bir yerde okumuştum ama çok tınmamışım galiba. Diyor ki: çocuğunuza su getirtmeyin ve su götürmeyin.. Hani bireysellik, özgüven, falan feşmakan vercez ya... İş yaptırma, işini yapma!!!

Yani tabi çocuğunu her işini yapan ebeveyn sonuçta çok ciddi bir problemdir.. Çocuğun tek başına iş yapmayı, sorumluluk almayı öğrenmesini engeller, hep başkalarından beklemesine, çevresel faktörleri bireysel yetersizliklerden daha fazla görmesine, vsvsvs neden olur...

Çocuğuna işini yaptırma da kelimenin tam anlamıyla onu adam yerine koymamaktır.. Kişiliğini, kimliğini, bireyselliğini yok saymaktır.. Büyüklüğünü kullanmak, onu istismar etmektir...

Amaaaaa....

Bu aralar -Ulaş'ın alıcı dili geliştikçe- bizim evin en favori oyunu Ulaş'a getir-götür yaptırmak... Kötü müyüz ki acaba?? İstismarcı anne baba:)) Hakkını yemeyeyim Önder benim kadar yapmıyor bunu.. Benim en sevdiğim şey su şişemi Ulaş'tan istemek.. Ulaaaaş suyumu bana getirir misin? dediğimde yüzündeki telaşı, sevinci görmek.. Şişeyi tırım tırım arayıp, nerdeyse tırmanıp edip, koşa koşa bana getirmesi.. Allaamallaam... Nekaddar mes'ud oluyorum anlatamam.. Evde resmen şu şekildeyiz: Ulaş çorabımı verir misin, Ulaş ekmeği götürür müsün, Ulaş çantamı getirir misin?.. Ve sürekli oraya buraya bakınan aranan bir evlat.. Yani o enerji boşa dolanmasın bir işe yarasın dimi?? :))

Bir de nasıl eğleniyorum anlatamam.. O öyle panikle koştururken.. Bulup da bir sevinç bana doğru zıplarken.. Yüzündeki o ifade.. Bir iş başarmanın, bir işe yaramanın mutluluğu resmen :)) Kötüyüm galiba ya.. Bakınca resmen istismar bu :)) Yani gücümü onu üzerinde menfaat amaçlı kullanmıyor muyum? Ama o da çok mutlu :)) Kafam karıştı yaa??

Çocuğuna su getirme, su isteme önermesinin altındaki mantığı anlıyorum aslında.. Ama şekille fazla boğuşursan işin b.ku çıkıyor.. Sonuçta aile olmanın bir parçasıdır, birbirine destek vermek, yardım etmek, birbiri için bir şey yapmak.. Bireyselliği abartmamak lazım.. Tek başımıza değiliz.. Aslında bir anlamda da tek başına olmamak için aile olmuyor muyuz?? Tabi ki birbirimize su getiricez, görevimiz olmadığı halde severek, mutlulukla.. Sürekli değil sonuçta.. Yani sınırı çizerek.. Bireysel sınırlarımızı bilerek..

Bu dönem çocuğunun özelliği aslında, büyük işi yapmaktan çok keyif alırlar.. (şekil 1a). İşe yaramak, işe yaradığını hissetmek o kadar hoşuna gidiyor ki.. Yüzündeki o ifadeyi görmek için resmen adama iş buyurup duruyorum.. Her şeyde olmuyor ama maalesef.. Oyuncak toplamak halen bizim işimiz..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Teşekkürler....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...