bir sürü haller içinde...

25 Mayıs 2013 Cumartesi

ayık nesil...

Artık iyice şirazesi kaydı bu milletin.

Senelerdir dediğim; ekonomi düzelir, yasalar değiştirilir, kadrolar bile temizlenir. Ama milletin içine işleyen pislik nasıl temizlenecek.

Temizlendi mi köşe dönme mantığı, hazırcılık, korkaklık...

Ve temizlenmeyecek saygısızlık, çıkarcılık, fırsatçılık...

Ekmek sırası bekliyorum dün. Ulaş'ı parka götürmeden ekmeği alayım sonra çok sıra olur dedim. Gene sıra vardı ama kabul edilir bir boyutta. Bir insan olarak Ulaş ile beraber girdik sıraya...

Arkamızda gene muhtemelen parka gitmeyi bekleyen çocukları ile geldi insanlar..

O sırada 3-4 yaşlarında bir çocuk 2 kadın ile beraber geldi ve sıranın önüne atlayıp bağırmaya başladı. Kadınlardan biri sıradakilere bakarak kızarlar bize, bak sıra var gibi bir şeyler geveledi ama derdi birine geç allasen dedirtmek, kimse demedi öbür kadın bi ekmek alcaz, huysuzlanıyor şeklinde bir şeyler gevelerken parayı uzatmıştı bile..

Bu yüzsüzlükten, saygısızlıktan olduğu kadar hatta daha da çok kimseden ses çıkmamasından dehşete düştüm...

Herkes sus pus...

Sorun mu??

Hayır değil. Birkaç saniyelik iş bakarsan girip ekmeği alması... Çocuk gerçekten huysuzdur, ocakta yemeği vardır, sıraya girmesine tabi ki izin verirsin. Ama hiçbir şey yok. İki dakikasını almayacak o sırada beklemek. Ama o ayık...

Biz kafası kıyaklar, tüm kıyaklardan uzak paşapaşa bekleriz sıraları...

Dayanamadım tabi ben...

O çocuğa ne öğrettiğinin farkında mısın şu an dedim. Cevabı aynı sıraya girdiği küstahlık ve yüzsüzlükle şu kadarcık şeyin öğreneceğinden ne olacak şeklinde bir çemkirme oldu...

Dedim kadııııın ben uzman psikologum :)) Şu an ona saygısızlığı öğrettin, sana dönecek bu ilk önce. Ağız burun küçümseme hareketleri di tabi bu bilginin karşılığı. Sonra önümdeki bir amca da siz hep böyle yapıyorsunuz şeklinde basit bir söylemde bulundu. Ama terbiyesizlik parayla değil, adama açtı ağzını yumdu gözünü... Saygısızlık, küstahlık, terbiyesizlik dorukta...

İşte ayık nesil böyle yetişir dostlar. Biz kıyak kalmaya devam. Saygıyla....

2 yorum:

  1. maalesef benim de en muzdarip olduğum alan bu, biz enayi değiliz, olması gerekeni yapıyoruz, yoksa bizim de aklımız herbir şeye erer evelallah! Ayranımı şerefine kaldırıyorum şekerim kıyak kafa iyidir:)

    YanıtlaSil
  2. evet en sinir olduğum tarafı da bu doğru olanı yaptığında salak muamelesi görmek, ayık kafa mezarda... :) afiyet bak şeker olsun... şerefe :))

    YanıtlaSil

Teşekkürler....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...