bir sürü haller içinde...

22 Kasım 2012 Perşembe

hamarat mıyım neyim puhahaa

Hamaratlığım tuttu bu ara.

Mutfak da yani, abartı olmasın.

Aslında hep severim yemek (daha çok da tatlı) yapmayı ama bu tosbağ fazla zaman bırakmıyor.


Canım çekiyor nicedir çizkek. Hiç yapmadım şimdiye kadar evde. Aradım taradım netten buldum bi tarif baktım tam istediğim gibi değil başkası ile karıştırdım. Acıkın uydurmasyon ve enfes bi limonlu çizkek oldu. (Valla güzel oldu, sade ben demiyorum bkz. Önder de aynı fikirde)



Şimdi tarif şu:

2 paket burçak bisküvi alınır, rondoda çekilir içine bir yemek kaşığı (ben gene her zamanki gibi tarifin dediğinden biraz az koydum, 2 de olabilir ama gerek de yok benden söylemesi), bunlar bir  güzel karışınca içine 3-4 kaşık süt konup karıştırılır, sonra hepsi birden altına yağlı kağıt serilmiş kelepçeli kaba konup bir güzel bastırılır.

Ardından 2 yumurta sarısı 4 yemek kaşığı şekerle bir güzel çırpılır içine 400gr labne peyniri, vanilya, bir tutam tuz, bir limon kabuğu rendesi konur ve çırpılır, diğer tarafta çırpılıp kar gibi olan yumurta beyazları da bu karışıma eklenerek bisküvilerin üzerine dökülür.

Ve hepsi birden 150derece fırında 1 saat pişer.

Bu arada sosu için 2 su bardağı limonataya 3 tatlı kaşığı nişasta konarak ocakta pişirilir (ben Uludağ limonata buldum evde ondan koydum, tembel değilim çocuk var anacım :).

Fırından çıkan kekin üzerine bu sos dökülerek hop buz dolabına. Öyle yok bekle bir gün yok bilmem ne yok. Akşamına çayla misss. Afiyet olsun.

Hamaratlığım bitti mi? Bitmez. Bize tatlılar yapmışım şeker yiyemiyor diye zavallı tosbağmın suçu ne? Ona da şekersiz diş kaşıma bisküvisi yapar anneciği :)

Bu da şu şekil efenim:

Evde bulunan organik kuru kayısılardan 10 adet kadarı kaynatılıp rondoda çekilir.

1,5 çağ bardağı tam buğday unu, 1,5 çay bardağı pirinç unu, 1 çay bardağı irmik, 4 yemek kaşığı tutsuz tereyağ ve kayısı püresi bir güzel çırpılıp büyükçe büyükçe şekillendirilerek fırında 150 derecede yarım saat kadar pişirilir.

Ben tabiki buna da yorum kattım pirinç ununun bir paketinden 1 çay bardağı çıktı ne aççam ikinci paketi dedim, oğlan henüz tereyağı tanımamış, kahvaltı yapmamış 2 kaşık tereyağ koydum, piştikten sonra da biraz fırında tuttum ki acık sert olsun rahat rahat kemirsin tosbağ.


Ohh mis gibi oldu, elinde bisküvi sesi çıkmıyor sıpanın kemirmekten...

Bu akşam da bir ıspanaklı börek... Cümle pilates yardım edebilemez artık sevgili göbeğime :))


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Teşekkürler....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...