bir sürü haller içinde...

11 Şubat 2015 Çarşamba

Ulaş bu aralar..

Net... Duygularını çok güzel ifade ediyor.. Anneannesi gelmiş, akşam yatırıyorum: Anne çokk muttuymmm..

Bir ara kitap okuma, sohbet faslını yatağına taşıdık.. Bir gece kitap safhası bitmiş, konuşuyoruz, masal anlat dedi.. Ben de uydurmaya başladım.. Masal içinde buna sorular soruyorum falan (gerçi sonra bu oyunu uyku öncesinden kaldırdım, zira uykusu açılıyor tospiğin :) işte kedilerin kaç ayağı var, inek ne verir, kuşların kaç gözü var falan uydurup uydurup soruyorum.. Bitti, gökten üç elma düştü falan bizimki: bu naçıl maşall anne?? beğenmedin mi?, okk beğendimm, şaşırdımmm

Malumunuz şimdi bir kampanya var.. çocuk kaçırma ve kaybolmalarına karşı 10 altın kuralı öğren diyor..Ben de Ulaş'a ev adresimizi öğretmeye çalışıyorum.. Bizim semtte sokak,
mahalle isimleri biraz zordur.. O yüzden önce apartman adı ve daire numarasından başlamıştım.. Şimde de sokağı öğrendi.. Yattık konuşuyoruz ben anlatıyorum. annecim bir yerde kaybolursan, beni göremezsen polise gideceksin,  polisi biliyor musun? hıhı dadidadi.. evet dadidadi arabaları şöyle şapkaları şöyle kıyafetleri var.. benim adım soyadım şu, babamın annemin adı şu, şu sokakta şu apartmandayız diyeceksin.. niye ki kaybolacağım annemm.. anneciğim olur ya kalabalıkta elimi bırakırsın, bir şey dikkatini çeker uzaklaşırsın, beni göremezsin.. surat düştü, elime yapıştı.. ben çenin elini hiçç bırakmam annecim :)) Döndü arkasını biraz uyuma moduna girdi.. Sonra bana döndü annea ben panikk oldummm (ben de şok oldum tabi bu ifade karşısında) panik olmanı gerektiren bir şey yok annecigim böyle şeyleri bilmemiz iyi olur..

Bana doğru eğilmiş, ben de üzerini sildim, elimdeki mendille, fırladı ödümü kopardın anne..




Uydurukçu... En bayıldığı yer top havuzu.. Oraların ağası tosbağ.. Birkaç büyük çocuk kaydırağın başını tutmuş, tam da göremiyorum durumu.. biraz sonra boynu bükük geldi.. yolu kesiyorlar diye şikayet ediyor.. Bir eliyle de kesme işareti yapıyor :)) Akşam da uzun uzun anlattı-biraz da eklemelerle... bana annene git dedi.. ne hissettin? üzüldüm.. Ertesi gün yine; kıvığcık saçlı çocuk (ben sormuştum o mu diye) yolumu kesti, annene,annanene, mil dedene git dedi, tükürdüm.. hımm doğru davranmamışsın, şaka şaka.. (yapmadığını biliyorum, deneme yapıyor) ertesi gün yine aynı hikaye, bu sefer vur-acak gibi yaptım.. (vurdum demesini doğru bulmayacağımı biliyor, çevirdi :))

Teknolojik.. araba çağkı açç annemm.. Nerden açacağım anecim şimdi?.. İntiğnitten açç..
Telefonumu aldı geldi.. anne gel selfi çekelim..

Benzetmeci... Sürekli bir "gibi" kullanımı var.. Portakal yuvarlanıyor.. Top gibi gitti anne, Tel peyniri tutmuş, yılan gibi dimi anne.. Bir de gelecek gibi yaptım, vuracak gibi yaptım, araba duracak gibi yaptı kullanımları var.. Gibiye bayılıyor bu aralar..

Sokakta bir zenci gördü.. Nasıl dikkatli inceliyor, baktı kaldı, ilk gördüğü zenci de değil ama, anlamadım.. Geride kaldı biraz adama bakarken.. Sonra koşa koşa yanıma geldi.. anne dembabayı buldum..

Şakacı.. Üzerime yemek döktü, baktım, şaka yaptım anne, komik oğdu.. Musluğa avucunu dayayıp, ben dahil her yeri su yaptı, komik şaka anne?

AVM'deyiz asansörle yukarı çıkıyoruz sürekli olarak nereye gidios baba, nereye gidios anne, cevap veriyoruz banamısın demiyor yineyine.. Sonunda Önder eve dedi.. Bİzimki durdu bir bana baktı, bir Önder'e.. Sonra güldü.. Şakaaa

Sevgi böceği.. gücel annem bana ağaba ğolu aldı.. Eve geliyorum kendi kendine şarkı söylüyor.. canım annemmm canımm annemm... benim annem..

Gıdısını öptüm, kedi gibi gerindi daha da çok öpeyim diye.. Anne çok gücel oğdu..gene öpp.. Bir yanağını öptüm, öbürünü uzatıyor, bunu da öpp (bizim oğlan öyle pek öpülmeyi sevmezdi de şaşkınız ailecek)

Plancı.. Plan yapıyor, babasının elindeki yastığı istiyormuş, ben farkında değilim.. anne babama dıgıdıgı yapalım diye fısıldadı.. ben de beraber yeni bir oyun yapacağız diye başladım Önderi gıdıklamaya o sırada bizim bacaksız tosbağ aradan girip yastığı alıp kaçmasın mı, kaptım kaptım diye bağırıyor bi' de..

Açıklayıcı.. Gece huysuzluğu üzerinde bizim yanımıza geldi, tabi bana doğru dürüst uyku yok, tavşan uykusunda sürünürken baktım kayıverdi aşağı, fırlayıp aldım yerden, uyku mahmuru gözlerle düçtüm anne :)) ben fark etmedim sanki..

Duyarlı.. Banyodan çıkıyoruz.. anne kapa ıçıkı ektikimiz boşa gitmesin.. anne kapa suyumuz boşa gitmesin..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Teşekkürler....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...