bir sürü haller içinde...

13 Kasım 2015 Cuma

bi' somon yapmışım

Ay bi' yazamadım şu yazıyı..

Kırk yılın başı evde balık yaptım, üstelik enfes oldu.. Yazayım da marifetimi sergileyeyim dedim ama bir türlü sıra gelmedi.

Balık mevsimi geçecek bende hala taslak duracak neredeyse.. Yazayım da bitsin..

Efenim, Önder'le ikimizin de tatil yaptığı bir hafta içi, kahvaltı için ekmek almaya giden Önder, k.çımızın dibindeki pazarda çok şahane somon olduğunu bildirdi.. Kahvaltı bitti falan, malum Ulaş tospiği de hasta fazla dışarı çıkmak istemiyoruz, hadi al gel deneyelim dedim.. İnternetten falan araştırdım ama tırt.. Zira kajun hardalı gibi janjanlı içerikler çıkıyor.. Amaan gel bildiğimiz (bilmiyoruz aslında da şu yakışır bu yakışır gibi tahminler yürütüyoruz) gibi yapalım dedim.



Aldık somon dilimlerini, üzerine biraz tuz, karabiber, kekik (kardeşim bozcaadadan limon kekiği getirmişti zaten limon koyacağız bundan da koyalım dedim) limon koyduk, güzelce yedirdik, parmaklarımızla yaya yaya. Tepsiye yağlı kağıt serdik, üzerine bizim somon dilimlerini, fırında 180 derecede 30 dakika kadar pişirdik.. Yanına da önce haşlayıp sonra baharatlarla (hemen hemen aynı baharatlar) tavada döndürdüğüm patateslerden garnitür veUlaş'ın favorisi olan havuç salatası enfes bir öğün hazırladık..

Şapşahane oldu.. Üstelik öyle zahmetli falan da olmadı.. Ben balık yemeklerini birincisi fazla uğraştırdığı, ikincisi de koktuğu için evde yapmayı sevmem. Koku tabi ki vardı -koca gece elimde oda spreyi ile gezdim ama zahmet basit bir tencere yemeğinden çok çok daha azdı.

Yapınız yiyiniz efenim biz çok sevdik.. Bon appetit..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Teşekkürler....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...