bir sürü haller içinde...

25 Aralık 2018 Salı

Domestik günler-Ekmek bile yaptım ayol

Son zamanlarda yemek programlarına/ yarışmalarına taktık evcek. Masterchefler, Gordon Ramsey'ler hayatımızın ciddi bir eğlencesi oldu ama en büyük takıntımız Buddy Valastro ve İtalyan mutfağı.

İtalyan yemeklerini de çok sevdiğimizden (pizza ve makarna kastetmiyorum) bu pastacı amcayı her yerden takip edip yaptığı yemekleri uyarlayıp deniyoruz.Sayesinde farklı rostolar, tavuklar falan katıldı menü repertuarımıza.


Ve tabi bir de pinterestle yaşadığım ilişki var ki cidden beni en oyalayan mecra. Yemek yapmayı evel ezel severim ama daha basit olduğunu düşündüğüm bir ezber menüm vardı. Oysa ki farklı ve basit başka şeyler de varmış. Pinterest ve Buddy bu konuda ufkumu açtılar doğrusu. Tabi tecrübenin de etkisini yadsımamak lazım ;)

İşte ben bu şekilde gaza gelerek türlü türlü yemekler, eldivenler, patikler falan yapadurayım birden dedim ki peki neden ekmek yapmıyorum. Ekmek zor bir şey benim gözümde. Hadi evde makine olsa ama yok. Baktım, araştırdım ve yoğrulmayan ekmek buldum. Fırında yapılıyor. Hem kolay hem lezzetli, hem de içinde şeker var mı, şu var mı bu var mı düşüncesi yok. Su, un, maya, tuz. Bu kaaaaa :)

Ay tarifi de verivereyim bari gitmeden:

Malzemeler: 3 su bardağı un (ben 2 koydum daha az yapmak için)
                     yarım çay kaşığı instant maya
                     1 tatlı kaşığı tuz (tabi unu azaltınca tuzu da azalttım)
                     1 den biraz fazla ılık su

Önce unu yoğurma kabına koyup üzerine maya ve tuzu ve az az da suyu koydum. Tahta bir kaşıkla karıştırarak biraz cıvık ama sulu olmayan bir karışım elde ettim (kaşığa yapışan diyor tarif). Sonra kabın üzerini streçle kaplayıp kenara kaldırdım tarife göre 12-20 saat bana göre 24 saat civarı bekledikten sonra aldım. Unladığım tezgaha yayıp kenarlarını katlaya katlaya düzelttim ve unlanmış bir mutfak bezine sarıp 1 saat civarı beklettim. Bu arada fırını 235dereceye ayarlayıp içine kapaklı borcamı koydum. Tencere ısınıp 1 saat geçince hamuru bunun içine koydum ve yarım saat kapağı kapalı bir şekilde 15-20 dakika da açık olarak pişirdim.

Veee tataaaaa.. Enfes bir ekmek oldu. buzdolabında saklayıp ısıtıp ısıtıp yedik.

İşte kanıtı:

                              ve evet mutfak havlusunu fazla unlamışım ve üzerine yapıştı. :))

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Teşekkürler....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...