bir sürü haller içinde...

28 Aralık 2018 Cuma

bilanço 18

2018 artık dingin ve üretken geçmesini beklediğim bir yıldı aslen. Doktorayı bitirmiş, Dr. ünvanını almıştım sonuçta yapılacak aşşşşırı da fazla işim yoktu. Bir üniversitede dışardan öğretim üyeliği yapsam akademik camiadan çok da kopmasam, bildiklerimi az çok aktarabilsem, kafamdaki proje ve makaleleri toparlasam, hiç olmazsa başlasam falan diyordum.

Maalesef hayaller gerçek olmadı. Bir kere her zamanki sosyal arızalarım devreye girdi, git görüş yapmadım, maille de fazla ileri gidemedim. Projeler desen... Oblomovluk ruhumda var galiba, bir kere tembellik başlayınca durduramıyorum kendimi. Alıyor başını gidiyor. Bazen kendime ne yaptığımı anlatamadığım günler geçiriyorum. :(( Öyle işte, okuyamadım, toparlayıp bir sonuca vardıramadım. Umarım 19 da bari azıcık gayretim gelsin.

Ama sonuca vardırdığım 1-2 makale oldu. Biri çok sevgili hocam sayesinde, diğeri de sevgili doktora arkadaşlarımın ittirmesiyle. Oldu yani 2 makale :))


Bunlar dışında, okudum, izledim, gezdim.

Aslında bu sene döviz fıttırması ve Ulaş'ın okula başlaması nedeniyle yurtdışı yapamadık, e geziler de kısıtlı oldu biraz. Yeni yerlerden ziyade bildik, tanıdık, keyifli, risksiz yerlerdi. Hep gittiğimiz Alanya'daki otel, Altınoluk, Tekirdağ falan işte. Yaz da bir tembel geçti yani :)

Sonra Eylül ve Ulaş'ın ilkokula başlaması... İşte bu tüm aile fertlerini derinden etkileyen ve hepimizin hayatlarında değişik yaratan bir durumdu. Okulun ve hatta etüdün anaokulundan erken bitmesi, lojistik sorunlar yarattı, kim alacak, nasıl alınacak, ne yapacak... E sonra hayatımıza giren ödev de psikolojik ve fiziksel olarak hepimizi hırpaladı :) Özellikle ilk zamanlar. Şimdi herkes görevini biliyor (büyük oranda :0) . Benim için bir temel problem de herkesle beraber tatile girme ve devamsızlık durumları. Önceden hayatımızda bulunmayan sömestrin gelmesi ile Ulaş'ın 2 hafta ne olacağı sorunu karşımıza çıkarken, noel zamanı şöyle bir yurtdışına gitsek de o heyecanı, mutluluğu görsek azıcık umut ve neşe yüklenip yeni yıla başlasak düşüncelerine giremedik. Neyse belki seneye diyelim.

Tabi ilkokula başlamakla karşımıza çıkan yeni arkadaşlarla yeni ilişkiler kurma ve onları yönetme de ayrı bir sorun olarak gündemimizi meşgul ediyor. Aşırı duygusal ve sevgi böceği bir çocuk olarak Ulaş başkalarının kötü davranışlarını anlamlandırmakta ve kabullenmekte çok güçlük yaşıyor. Sürekli herkes beni sevsin havasında ilerlerken, istediği bir oyuna giremediği an bunu kendine yönelik bir hakaret gibi görüyor ve bu duyguları yönetmekte güçlük çekiyor. E bu da eve yansıyor tabi. Son zamanlarda ilkokullu olmakla çok büyüdüğünü, artık olduğunu falan da düşündüğünden dil pabuç, hareketler ergen. Hadi bakalım daha ne göreceğiz diyor ve 19 da en azından bu duygularını yönetmeyi biraz daha öğrenmiş olmasını diliyorum.

Bunun dışında bu ilkokul olayını baya iyi idare etti bence Ulaş. Ödev yapmada, kitap, kalem işlerinde sıkıntı yok. Öğrenmekten keyif alıyor ve öğrendiği her şeyi hayatına katıyor. Artık onunla yolda yürümek daha uzun sürüyor olsa da daha eğlenceli (her şeyi okuma halinde :).

Başka ne oldu bu yıl. Aslında pek de bir şey olmadı. Her yıl dediğim gibi hiçbir şey bozulmasın, herkes sağ ve sağlıklı olsun, ağzımızın tadı, huzurumuz yerinde olsun da sonra gelsin daha iyileri. Şükür ki öyle...

Ee 2019 dan ne bekliyorum. Aynısını aslında. Önce sağlık herkese, tüm sevdiklerime ve tüm iyi insanlara. Sonra huzur ve yetecek kadar para ve mutluluk. Mutluluk fırsatlarını görme becerisi istiyorum önce oğluma ve kendime sonra Önder'e de ama bizden iyi bu konuda :)

Sonra daha çok gezmek istiyorum 2019 da gitmek istediğim birkaç yer ver öncelikle Barcelona, Prag ve balkanlar, sonra tüm dünya yavaş yavaş... Ama başlayalım bir tarafından bu sene.

Ve daha çok okumak istiyorum. Her yıl goodreadse bir heves challengelarda uçuyorum, yıl sonunda hezimetimle %50-55lerde kalıyorum ve evet bu yıl daha çok okumak, daha çok sinema ve tiyatroya gitmek istiyorum. Kafamdaki projeleri hayata geçirmek için yeniden bir heyecan ve enerji istiyorum. Biraz daha üretken olmak, mümkünse akademi ile bağlantıda olabilmek istiyorum.

Başka....Amaaan daha ne olsun.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Teşekkürler....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...