bir sürü haller içinde...

17 Temmuz 2017 Pazartesi

Yaz okulu

"Amaan yaz okulu mu olurmuş? Yaz tatili olur ancak." diyen bir ben vardı bir zamanlar. Evet gerçekten vardı:)
Sonra "eyvah herbikeslerin çocukları dansta sporda stepte benim evladım geri kalıyor, ben ne boktan anayım. Olimpik bilem olamadım" hissiyatları içerisine girdim birden bire.
Benim iznimle onun okulsuz olduğu 2 haftayı bari tanışsın düşüncesi ile yaz okuluna ayırdım Önder'in ve geniş aile kitlesinin tüm muhalefetine karşın.  (Evet dediğim dedik olabiliyorum bazen). Pişman mıyım? Hayır. Bir şeyler kattığını düşünüyorum Ulaş'a ama şart mıydı diye soran olursa hayır kesinlikle şart değildi. Serbest zaman geçireceği, bağda bahçede anneanne/ babaanne yazlığında kuralsız özgür günler geçireceği bir zamanın da ona çok şey katabileceğini düşünüyorum aslında. Ama açıkçası gece ayrı kalmak için biraz erken gibi geliyor, onu bilmem ama ben kesinlikle hazır değilim.
Aslında yaz okulu konusunda istekliydi de ama her sabah 7:30-8 gibi kalkan çocuk çok çok zor kalktı sabahları giderken dünya söylendi (evet gerçekten söylenen bir evladım var :) ama servise binince yine neşeli ve keyifli gördüm onu. Yüzme konusunda ilk hafta 15 metre havuz diye korku dillendirirken bugün havuza atlayışını gördüm. Jimnastik konusunda (parende atamamaktan mutsuz olsa da iç görü edindi, basketbol topunu sürmeyi öğrendi. Ama bence en önemlisi yeni insanlarla yeni ortamlarla temas kurmayı, o kadar da korunaklı olmadan kendi başına eşyalarını toplayıp kendi kendine iş yapmayı öğrendi.
Velhasıl işe yaradı mı? Yaradı. Ama illaki olmalı mı? Bence hayır. Evet spor önemli. Sporla erken yaşta tanışmak vücudunu tanımak ve yapabileceklerini bilmek önemli. Ama açıkçası okuyup izledikçe çocuklarımızı çok fazla zorlandığımızı düşünüyorum. Bence bazen kuralsız olmak, özgürce oynamak, hatta sırf olabiliyor diye uzun süre çizgi film izlemek​ bile gerekli. Nasıl psikolog bu diyebilirsiniz. Ama ben bazı açıklama ve bilimsel görüşlerin fazla yanlış anlaşıldığını düşünüyorum. Şu yaş dönemindeki bir çocuk şu kadar saatten fazla TV karşısında durmalı. Doğru TV'nin iletişim hayal gücü kendini oyalama becerisi yaratıcılık gibi konularda olumsuz etkileri çok ve doğru TV aptallaştırıyor. Ama senede 3-5 gün ölçü kaçmış, fazla izlemiş... bunları da çok şeetmemek lazım. Çocuk bu azizim. Biraz da özgür olsun. Aslında bildiğim en iyi çocuk yetiştirme önerisi J.J. Rousseau'dan gelmiş ama uygulayamıyorum " bırakınız çocukları doğa büyütsün".
Tüm geri kalıyoruz diyen ebeveynlere sevgilerimle.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Teşekkürler....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...